Mesyuarat Ketiga Penggal Kedua Dewan Negeri Selangor Tahun 2014
24 November - 28 November 2014 dan 01 Disember - 05 Disember 2014
186) KPI PEJABAT DATO MENTERI BESAR DALAM MEMBALAS SURAT
Tahun: 2014
Sesi: 3
Isu: Pentadbiran
Adun: Y.B. Tuan Haji Saari Bin Sungib
Kategori: Bertulis
Sub Soalan
-
Apakah benchmark peratus surat yang dibalas oleh Pejabat MB setiap tahun?
a) Dan b)
Pejabat Menteri Besar menggunapakai benchmark seratus peratus (100%) dan semua surat dibalas dalam tempoh masa lima (5) hari waktu bekerja kecuali surat-surat yang dikategorikan sebagai surat makluman dan surat layang.
-
Apakah benchmark bilangan hari terpantas di mana surat-surat dalam perkara (a) di atas mesti dibalas?
-
Apakah langkah-langkah yang diguna pakai bagi mencapai kedua-dua benchmark di atas
Langkah-langkah yang digunapakai bagi mencapai kedua-dua benchmark di atas seperti berikut:-
- Mengujudkan sistem e-surat di mana surat-surat yang diterima direkodkan dalam bentuk imej secara berkomputer dan boleh di akses oleh pegawai dan kakitangan yang berkenaan secara on-line.
- Surat-surat yang dibalas direkodkan dan dipantau oleh dua (2) orang kakitangan yang khusus menjaga transaksi