Mesyuarat Pertama Penggal Ketiga Dewan Negeri Selangor Tahun 2020
16 Mac 2020 - 17 Mac 2020
268) GANGGUAN BEKALAN AIR
Tahun: 2020
Sesi: 1
Isu: Infrastruktur & Kemudahan Awam
Adun: Y.B. Datuk Rosni Binti Sohar
Kategori: Mulut
Sub Soalan
-
Nyatakan jumlah aduan masalah gangguan air di Selangor dari tahun 2018-2019?
- Aduan gangguan bekalan air yang diterima melalui semua saluran interaksi Pusat Perhubungan Pelanggan Air Selangor termasuk Pusat panggilan, perkhidmatan kaunter, emel, SMS, aplikasi Air Selangor, whatsapp dan saluran media sosial bagi tempoh 2018 hingga 2019 adalah seperti jadual dibawah:
Tahun Jumlah Aduan 2018 131,626 2019 139,185 -
Senaraikan jumlah peruntukan setakat ini dalam proses memperbaharui paip pecah dan bocor dalam Selangor bagi tahun 2018-2019?
- Aduan gangguan bekalan air yang diterima melalui semua saluran interaksi Pusat Perhubungan Pelanggan Air Selangor termasuk Pusat panggilan, perkhidmatan kaunter, emel, SMS, aplikasi Air Selangor, whatsapp dan saluran media sosial bagi tempoh 2018 hingga 2019 adalah seperti jadual dibawah:
Tahun Jumlah Aduan 2018 131,626 2019 139,185