Mesyuarat Pertama Penggal Kelima Dewan Negeri Selangor Tahun 2017

24 Julai 2017 hingga 28 Julai 2017 dan 31 Julai 2017 hingga 04 Ogos 2017

274) PEMOTONGAN METER AIR

Tahun: 2017

Sesi: 1

Isu: Infrastruktur & Kemudahan Awam

Adun: Y.B. Datuk Halimaton Saadiah Binti Bohan

Kategori: Mulut

Sub Soalan

  1. Nyatakan jumlah kes pemotongan meter air dari 2014-2016.

     Jumlah kes pemotongan meter air dari 2014 sehingga 2016 adalah seperti berikut:

     

  2. Nyatakan SOP permotongan yang dilakukan oleh pihak Air Selangor

    Pemotongan Disebabkan Tiada Pembayaran Bagi Bil Air Yang Tertunggak;

    Perlaksanaan pemotongan bekalan air perlu mematuhi syarat yang ditetapkan iaitu;-

    • Bil air yang tertunggak mesti melebihi atau sama dua (2) bil (tidak termasuk bil semasa) serta melebihi 00.
    • Mengeluarkan notis Amaran Terakhir (AT) atau cop notis AT pada bil air dan memberikan tempoh empat belas (14) hari bagi pengguna menjelaskan
    • Pemotongan bekalan air hanya dilakukan selepas tempoh empat belas

    (14) hari AT berakhir di mana pembayaran tunggakan masih belum dijelaskan.

Lampiran

Tiada Lampiran.